Molnár László – Nagy Szabolcs – Papp Adrienn (2024): A neobankok fogyasztói elfogadásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében
Betöltés. Kérem, várjon.
Molnár László – Nagy Szabolcs – Papp Adrienn (2024): A neobankok fogyasztói elfogadásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 89–100. DOI:10.62561/EMOK-2024-08
DOI azonosító
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-08
Szerzők
- Molnár László. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar.
- Nagy Szabolcs. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar.
- Papp Adrienn. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar.
Absztrakt
Az elmúlt években a technológia gyors fejlődése jelentősen felgyorsította a pénzügyi szolgáltatások digitális átalakulását, amelynek köszönhetően számos neobank jelent meg a hagyományos bankfiókkal rendelkező intézmények mellett. Kutatásunk célja, hogy megvizsgáljuk mind a potenciális, mind a tényleges felhasználók döntési mechanizmusát, különös tekintettel a neobank szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szándékot befolyásoló tényezőket – a „bizalom” dimenzióval bővített technológia elfogadási modell (TAM) alapján. E célok elérése érdekében online felmérést végeztünk 18-30 éves fiatal felnőttek körében. A 475 elemű minta strukturális egyenletmodellezéssel (SEM) történő vizsgálata rávilágított arra, hogy a neobank-szolgáltatások igénybevételére irányuló szándékot közvetlenül az attitűd befolyásolja, amelyre szintén pozitívan hat a bizalom, az észlelt hasznosság és a használat észlelt egyszerűsége. Ezek az eredmények arra hívják fel az intézmények figyelmét, hogy prioritásként kezeljék a szolgáltatásaikhoz fűződő pozitív attitűdök kialakítását, mialatt kihangsúlyozzák a megbízhatóságukat, a felhasználóbarát jellegüket és a hasznosságukat.
neobank fogyasztói elfogadás TAM SEM
Abstract
Analysis of customer acceptance of neobanks among young adults
In recent years, the rapid advancement of technology has triggered a significant shift towards the digitization of financial services, fostering the emergence of numerous neobanks. Our study aims to delve into the decision-making process of both potential and existing neobank users. Specifically, we aim to scrutinize the interplay among various factors influencing customers’ inclination towards utilizing neobank services, expanding the conventional technology acceptance model (TAM) to encompass the dimension of trust. To address these objectives, we conducted an online survey in Hungary in 2022. Employing structural equation modeling (SEM) on a cohort of 475 participants, our analysis reveals that the intention to use neobank services is directly shaped by the attitude towards usage, which, in turn, is positively influenced by trust, perceived usefulness, and perceived ease of use. These findings advocate that neobanks should prioritize cultivating favorable attitudes towards their services, emphasizing trustworthiness, reliability, user-friendliness, and utility.
neobank customer acceptance TAM SEM
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024