Válasszon nyelvet

Gábor Nagy – József Berács (2024): Does a greater institutional distance between an SME’s home country and its export destinations induce greater competitive aggressiveness? A configurational approach

Betöltés. Kérem, várjon.

Gábor Nagy – József Berács (2024): Does a greater institutional distance between an SME’s home country and its export destinations induce greater competitive aggressiveness? A configurational approach. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 102–102.

Szerzők

  • Nagy Gábor. INSEEC School of Business and Economics.
  • Berács József. Corvinus University of Budapest.

Abstract

Does a greater institutional distance between an SME’s home country and its export destinations induce greater competitive aggressiveness? A configurational approach

Despite earlier research efforts, there is still a lack of evidence about the impact of the institutional environment on firms’ competitive aggressiveness. This study aims to combine the awareness-motivation- capability (AMC) framework with the impact of the institutional environment and assess its effect on firms’ competitive aggressiveness and financial performance. The analysis results suggest that a greater distance between a firm’s home country’s institutional environment and that of its export region is associated with increased competitive aggressiveness. Our study extends the awareness-motivation- capability (AMC) framework to competitor analysis at the firm-export market competitor level.

Nyelv

angol

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.