Palcsó Sára (2024): Tradíció és innováció: kettős sikertényező az alkoholmárkáknál
Betöltés. Kérem, várjon.
Palcsó Sára (2024): Tradíció és innováció: kettős sikertényező az alkoholmárkáknál. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 119–119.
Szerzők
- Palcsó Sára. Altagrand Zrt..
Absztrakt
A tanulmány a hagyomány és innováció ötvözésének a jelentőségét vizsgálja az alkoholmárkák sikeres márkakezelésében. A globális piacokon való érvényesülés érdekében az alkoholmárkáknak nem csak meg kell őrizniük hagyományos értékeiket, de nyitottaknak is kell lenniük az újítások felé. Különösen igaz ez a luxusmárkák esetében és az élvezeti cikkek kategóriájára. Az irodalmi áttekintésben megvizsgálom azokat az elméleti kereteket és szakirodalmi hátteret, amelyek alátámasztják ezt az állítást. Az LVMH csoport és a Diageo, valamint kulcsmárkáik elemzésén keresztül bemutatom, hogy ez a kettősség hogyan segíti elő a márkák piaci pozíciójának megerősítését, a fogyasztói percepció pozitív alakulását, valamint a piaci részesedés növelését. A tanulmány rávilágít, hogy a hagyományok tisztelete mellett az innovációs nyitottság milyen stratégiai előnyöket nyújthat az alkoholiparban. Kitérek arra is, hogy a modern marketing technikák és üzleti modellek alkalmazása milyen hatással vannak a márkák versenyképességére.
alkoholmárkák hagyomány innováció márkastratégia versenyképesség
Abstract
Tradition and innovation: the double success factor for spirit brands
This study examines the significance of the combination of tradition and innovation in the successful brand management of spirit brands. For effective global market positioning, spirit brands need not only to preserve their traditional values but also to be open to innovation. This is especially true to luxury brands and lifestyle product categories. In the literature review I examine the theoretical frameworks and background that support this claim. Through an analysis of the LVMH group, Diageo, and their key brands, I demonstrate how this duality enhances the brands´ market position, positively influence consumer perception, and increases market share. The study highlights that, besides the respect for traditions, openness to innovation can provide strategic advantages in the spirit industry. It also addresses the impact of applying modern marketing techniques and business models on the competitiveness of the brands.
spirit brands tradition innovation brand strategy competitiveness
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024