Válasszon nyelvet

Sengsouly Homedahack – Sasné Grósz Annamária – Józsa László (2024): Cross-Cultural Business Negotiations in Developing Markets: Comprehending the Impact of Institutional and Cultural Elements

Betöltés. Kérem, várjon.

Sengsouly Homedahack – Sasné Grósz Annamária – Józsa László (2024): Cross-Cultural Business Negotiations in Developing Markets: Comprehending the Impact of Institutional and Cultural Elements. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 124–124.

Szerzők

  • Sengsouly Homedahack. University of Pannonia.
  • Sasné Grósz Annamária. University of Pannonia.
  • Józsa László. University of Pannonia.

Abstract

Cross-Cultural Business Negotiations in Developing Markets: Comprehending the Impact of Institutional and Cultural Elements

The article investigates the cross-cultural business negotiations in a developing market like Laos emphasizing the complex influence of institutional and cultural factors. According to the latest research, it examines how cultural values and institutional frameworks shape the outcomes of negotiations in Laos. An in-depth interview with 5 Laotian adult people aged 30-50 years old, who have interacted with internationals, and 1 Hungarian with a specialization in aquaculture across Asian countries. Comparisons with the business cultures of Western and Central Europe, the results of qualitative research conducted among Laotian and European businesspersons highlight the importance of cross-cultural knowledge and training. The added value of the article is that it gives an insight into the business life of a country about which little has been written in the literature. Although both Western and Lao businesspeople need to study each other’s business cultures, the openness of the Lao people guarantees long-term success.

Laos Western Europe Cross-cultural business negotiations

Nyelv

angol

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.