Szász Tünde – Hlédik Erika (2024): Énképilleszkedés az online vásárlási folyamatokban: Összehasonlító weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetővel
Betöltés. Kérem, várjon.
Szász Tünde – Hlédik Erika (2024): Énképilleszkedés az online vásárlási folyamatokban: Összehasonlító weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetővel. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 126–126.
Szerzők
- Szász Tünde. Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
- Hlédik Erika. Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
Absztrakt
A tanulmány szemmozgáskövető technológiát alkalmaz, hogy összehasonlítsa az énképilleszkedés által vezérelt vásárlási folyamatot két weboldalon. A szemmozgási adatokat a Tobii T120 kamerával gyűjtöttük, és a Tobii Pro Lab szoftverrel dolgoztuk fel. Tizenöt alany vett részt egy weboldalhasználhatósági tesztben, különböző összetettségű feladatokat teljesítve két drogéria weboldalán 2x2-es elrendezésben. A tanulmány a weboldal-énkép és a termék-énkép illeszkedést vizsgálja, interjúk és kvantitatív adatelemzés alkalmazásával. A résztvevők szemmozgását nyomon követve a döntéshozatali folyamataikat vizsgáltuk. Az eredmények rávilágítanak a weboldalak kialakításában és szerkezetében mutatkozó különbségekre, amelyek hatással vannak az énképilleszkedésre és a vásárlási döntésekre. Javaslatot teszünk a honlapok testreszabásának gyakorlati alkalmazására, hangsúlyozva a felhasználó-központú megközelítések szükségességét az online vásárlási élmény fokozása érdekében.
énképilleszkedés weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetés
Abstract
Self-congruity in online shopping: Comparative website usability test with eye-tracking
The study uses an eye-tracking technology to compare the self-identity-driven purchase process on two websites. Eye-tracking data was collected using a Tobii T120 camera and processed using Tobii Pro Lab software. Fifteen participants took part in a website usability test, completing tasks of varying complexity on two drugstore websites in a 2x2 layout. The study investigates the congruity between website-self-image and product-self-image using interviews and quantitative data analysis. By tracking the eye movements of the participants, their decision making processes were explored. The results highlight differences in website design and structure that affect self-congruity and purchase decisions. We suggest practical applications of website customisation, emphasising the need for user-centred approaches to enhance the online shopping experience.
self-congruity usability test,eye-tracking
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024