Válasszon nyelvet

Újvári Gréta (2024): Sporttáplálékkiegészítők fogyasztási szokásainak vizsgálata

Betöltés. Kérem, várjon.

Újvári Gréta (2024): Sporttáplálékkiegészítők fogyasztási szokásainak vizsgálata. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 136–144. DOI:10.62561/EMOK-2024-12

DOI azonosító

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-12

Szerzők

  • Újvári Gréta. Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola.

Absztrakt

A testépítés, edzőtermek térhódításával egybefüggően egyre többen próbálnak ki különböző sporttáplálékkiegészítőket. Kutatásom során az étrendkiegészítők térnyerésének fogyasztókban kiváltott hatások különböző aspektusait vizsgálom. Amellett, hogy ezen a dinamikusan növekvő piaci szférában egyre jobban növekszik a piaci szortiment, egyre többféle termék jelenik meg a boltok polcain, arra is keresem a választ, hogy a fogyasztót mi motiválja az egyes táplálékkiegészítők kiválasztása során. A vásárlóknak nincs könnyű dolguk, hiszen egyre növekvő termékkínálatból választhatnak. De vajon mi motiválja a fogyasztókat az egyes termékek kiválasztásánál? Milyen szemszögből nézik a megvásárolni, illetve eladni kívánt termékeket a vásárlók, illetve a forgalmazók? A gyártók vajon milyen hatással vannak a fogyasztókra? Milyen marketingeszközöket vetnek be az eladások növelése érdekében? Ezek mellett a megválaszolni kívánt kérdések mellett a szakértők válaszát is kikérem, hogy ők mit látnak a piacon, illetve a szabályozások határaira, azok megfelelőségére is igyekszem választ keresni. Kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközökkel igyekszem feltárni a vásárlók fogyasztási szokásainak motivációit, a gyártók, és a hatóságok tapasztalatait.

A Kulturális és Innovációs Minisztérium ÚNKP-23-3 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült.

Abstract

Study on consumption patterns of sports supplements

With the rise of bodybuilding and gyms, more and more people are trying different sport supplements. In my research, I investigate different aspects of the effects of the rise of dietary supplements on consumers. In addition to the growing assortment and variety of products on the shelves in this dynamic market, we are also looking at what motivates consumers to choose particular supplements. Consumers do not have it easy, with an ever-increasing range of products to choose from. But what motivates consumers in their choice of products? From what perspective do consumers and distributors view the products they buy and sell? What influence do manufacturers have on consumers? What marketing tools do they use to increase sales? In addition to these questions, I also seek the views of experts on what they see in the market and the limits of regulation and its appropriateness. I will use qualitative and quantitative research tools to explore the motivations of consumers’ consumption patterns, the experiences of manufacturers and public authorities.

consumer preference consumer behaviour food marketing

Köszönetnyilvánítás

fogyasztói preferencia, fogyasztói magatartás, élelmiszermarketing

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989