Jelen eseményünk egy igen aktuális kutatási területet fed le. Számos szervezet igyekszik minél jobban kiismerni a Z generációt, hiszen nagy létszámmal egyre jelentősebb fogyasztással rendelkező csoportról van szó. A workshop keretein belül négy előadást kínálunk, melyek eltérő szempontból közelítik meg a Z generációt.
Időpont: 2022. október 28. (péntek) 13:00-15:00
Jelentkezési határidő: 2022. október 23. 26. éjfél
Jelentkezés itt: https://emok.hu/workshop
Helyszín: ONLINE (MS TEAMS)
Részvétel díj: 3000 Ft + Áfa [ami a 2022-es évi tagsági díj (3000 Ft) befizetésével is rendezhető] vagy ingyenes annak, aki már rendezte a 2022-es tagsági díját. IAB tagok számára az előadás ingyenes. (Kérjük, hogy a jelentkezési linken jelölje a tagságát!)
Időpont |
Program |
13.00-13.10 |
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia (EMOK) és Dr. Törőcsik Mária (PTE): Köszöntő |
13.10-13.30 |
Dr. Garai-Fodor Mónika (ÓE): Z-generáció értékei, Z-generáció a való világban Az egyetemista Z generáció értékorientációját vizsgáltuk egy nemzetközi projekt keretében arra keresve a választ, hogy a fiatalok mennyire nyitottak a tudásmegosztáson alapuló segítségnyújtásra. A kutatás rávilágított arra, hogy a fiatalok körében jól karakterizálható az a szegmens, aki leginkább motivált e tekintetben és az a potenciális kör is, aki még bizonytalan, de nem elutasító. Az elméleti tudásuk gyakorlati hasznosítása által társadalmi értéket teremteni kívánó fiatalok jellemzőiről és a pro bono felsőoktatásban történő népszerűsítésének lehetőségeiről szól az előadás. |
13.30-13.50 |
Dr. Bernschütz Mária: Be Social Tinikutatás eredményeinek bemutatása A Be Social tinikutatást csaknem 5000 fő 14-25 éves fiatal töltötte ki. Az online kérdőív elemzésében kitérek arra, hogy milyen közösségi platformokat használnak, és mennyire érzik ettől magukat boldognak. Kiderül az is, hogy a tinik felétől kértek már erotikus fotót a neten, ahol nagy részük napi négy óránál is többet tölt. A TikTok népszerűsége is megugrott: már a harmadik leggyakrabban használt csatorna a fiatalok körében. |
13.50-14.10 |
Dr. Keller Veronika (SZE): Közösségi médiahasználat a Z generációban A tanulmány célja a Z generációhoz tartozó felnőtt nők közösségi médiahasználati szokásainak feltérképezése a Covid-félelmek tükrében egy on-line felmérés (353 fő) tapasztalatai alapján, amit a járvány harmadik hullámában végeztünk el. Elemzéseink középpontjában a közösségi médiumok |
14.10-14.30 |
Balsa-Budai Nikolett (DE) - Szilágyi Cintia (DE): Az egészségtudatos táplálkozás fogyasztói megítélésének vizsgálata egy netnográfiás kutatás keretében" Az egészség 3 pillére közül a legkönnyebben befolyásolható a táplálkozás, azonban az, hogy a fogyasztók mit értenek pontosan egészséges táplálkozás alatt az igencsak szubjektív. Kutatásunk során az egészségtudatos táplálkozás fogyasztói megítélését vizsgáltuk a Z-generáció esetében a netnográfia módszerét segítségül hívva. Közösségi oldalak közül a vizsgálatba a Facebook, Instagram és a TikTok oldalak kerültek bevonásra, annak érdekében, hogy minél szélesebb palettán tudjuk elemezni a témakört. Eredményeink egy összefoglaló képet mutatnak az online fellelhető információforrások fontosságáról, hitelességéről és azok pozitív, illetve negatív hatásairól. |
14.30-15.00 |
Kerekasztal beszélgetés a résztvevőkkel Moderátor: Dr. Törőcsik Mária |