Válasszon nyelvet

Bifkovics Bettina – Csordás Tamás – Kisfürjesi Nóra – Mitev Ariel (2023): A szabad csirkék többet tojnak – a kutatói eredményesség növelése eszképizmussal

Betöltés. Kérem, várjon.

Bifkovics Bettina – Csordás Tamás – Kisfürjesi Nóra – Mitev Ariel (2023): A szabad csirkék többet tojnak – a kutatói eredményesség növelése eszképizmussal. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 30–30.

Szerzők

  • Bifkovics Bettina. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Csordás Tamás. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Kisfürjesi Nóra. Budapesti Gazdasági Egyetem; Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Mitev Ariel. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

A kutatók a mindennapi munkájuk során, akár a madarak a kalitkában, bezárva tevékenykednek, melyet ők maguk alkottak. Annak érdekében, hogy kreativitásuk szárnyalni tudjon, fontos szerepe van a hétköznapokból való kiszakadásnak, azaz az eszképizmusnak. Kutatásunk középpontjában az aktív eszképizmus volt, mely azt feltételezi, hogy a gátak feloldásához a kutató a hétköznapi tevékenységéről (kutatás) egy alternatív tevékenységre (hobbi) vált. A kutatói út sokszor nem magányos - kutatócsoportok, kollégák dolgoznak együtt, akik a kreatív energiáik felszabadításuk során kollektív élményben részesülnek, ami egyféle kollektív eszképizmusként is értelmezhető. Kutatásunk műfaja kutatói introspekció, aminek célja az volt, hogy mélyebben megértsük az eszképizmus irányába nyúló szárnypróbálgatásainkat, illetve beazonosítsuk az eszképizmushoz hozzájáruló egyéni és társas tényezőket. Játékélményt, mint kiszakító erő meghatározó szerepét helyeztük a középpontba, így az eszképizmus a társasjátékélmény kontextusában került vizsgálatra.

eszképizmus kutatói önreflexió introspekció

Abstract

Free chickens lay more eggs – boosting research productivity through escapism

In their day-to-day work, researchers operate like birds in a cage, locked in a cage of their own making. In order to allow their creativity to soar, escapism plays an important role. Our research focused on active escapism, which assumes that to break down barriers, the researcher switches from an everyday activity (research) to an alternative activity (hobby). The researcher's journey is often not a solitary one. Teams of researchers, colleagues working together, who, in releasing their creative energies, have a collective experience, which can be interpreted as a kind of collective escapism. We used researcher introspection to gain a deeper understanding of our attempts to soar towards escapism and to identify the individual and social factors that contribute to it. We focused on the experience of play as a decisive force of disembodiment. Thus, escapism was examined in the context of playing board games.

escapism researcher self-reflection introspection

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.