Válasszon nyelvet

Gerdesics Viktória – Nagy Ákos (2023): A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0?

Betöltés. Kérem, várjon.

Gerdesics Viktória – Nagy Ákos (2023): A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0? In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 92–92.

Szerzők

  • Gerdesics Viktóra. Pécsi Tudományegyetem.
  • Nagy Ákos. Pécsi Tudományegyetem.

Absztrakt

A virtuális turizmus az elmúlt években – különösen a robbanásszerű digitális technológia fejlődése (mind eszköz, mind fogyasztói készségekben mérhető szinten), valamint a pandémia miatti korlátozások – a desztinációmarketing és a tudományos érdeklődés homlokterébe került. A tanulmányunkban azt a kérdést járjuk körül, hogy vajon a virtuális turizmus kapcsán egy paradigmaváltásnak vagyunk-e a szemtanúi és átélői, vagy pedig még korainak látszik erről beszélni. Ahhoz, hogy megválaszolhassuk e kérdést, először is a technológia és az élmény definiálása felől közelítettünk, majd egy olyan keretrendszert alkottunk, amely a fogalmi tisztázás alapján alkalmas lehet az új virtualitáson alapuló lehetőségek stratégiai jelentőségének leírására, mérlegelésére. Emellett támpontot nyújthat a szakemberek számára a desztinációmenedzsment területén is.

virtuális turizmus VR XR AR élmény telejelenlét

Abstract

Interpreting virtual tourism - is XR 2.0 here already?

Virtual tourism has been at the forefront of destination marketing and academic interest in recent years, particularly due to the explosion of digital technology (both in terms of tools and consumer skills) and pandemic constraints. In this paper, we explore the question of whether we are witnessing and experiencing a paradigm shift in virtual tourism, or it is too early to talk about it. In order to answer this question, we first approached it from the perspective of defining technological terms and focused on the tourism experience. Afterwards we developed a framework which, with these conceptual clarification, could be used to describe and reflect on the strategic importance of the emerging virtuality-based opportunities. It can also provide a reference point for professionals in the field of destination management.

virtual tourism XR VR AR élmény telejelenlét

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.