Neulinger Ágnes – Jakopánecz Eszter – Lányi Beatrix (2023): Kooperatív játékkal a fenntarthatóságért
Betöltés. Kérem, várjon.
Neulinger Ágnes – Jakopánecz Eszter – Lányi Beatrix (2023): Kooperatív játékkal a fenntarthatóságért. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 254–254.
Szerzők
- Neulinger Ágnes. Pécsi Tudományegyetem.
- Jakopánecz Eszter. Pécsi Tudományegyetem.
- Lányi Beatrix. Pécsi Tudományegyetem.
Absztrakt
Az egyetemek fontos szerepet játszhatnak a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) támogatásában, miközben útmutatást nyújthatnak hallgatóik, egyetemi dolgozóik és minden érintettjüknek abban, hogyan tudnak fenntarthatóbban élni. Az egyetemi oktatásban már eddig is sikeresen használtak modern módszertanokat a fenntarthatósági témák oktatásában, de a játékalapú tanulási megközelítés alkalmazása eddig kevésbé volt elterjedt. A workshopon egy olyan kooperatív fenntarthatósági játék ötletét mutatjuk be, amely a projektben résztvevő egyetemeken egy gyakorlati, fenntarthatósággal kapcsolatos cél megvalósítását, nevezetesen valamilyen környezetszennyező magatartás megváltoztatását tűzi ki célul. A játék egyetemi környezetre szabott azzal az egyértelmű céllal, hogy hozzájáruljon az egyetemeken belüli vagy azokhoz kapcsolódó jól körülhatárolható környezetszennyező fogyasztói magatartás megváltoztatásához. Célunk, hogy a játék alapú tanulás során a résztvevők megtapasztalják hogyan változtathatnak környezetszennyező magatartásukon, és hogyan lehet a fenntarthatóbb életmódot közös erőfeszítésekkel elérni. A javasolt játék várható haszna, hogy a résztvevők megtapasztalják a kooperatív cselekvés előnyeit szemben a versengő cselekvésekkel, amelynek kulcsszerepe lehet a fenntartható jövő építésében.
fenntarthatóság kooperatív játék játék-alapú tanulás innováció
Abstract
Cooperative game for sustainability
Universities can play an important role in supporting the Sustainable Development Goals (SDGs) and providing guidance to their students, staff, and all their stakeholders. In university education, modern methodologies have already been successfully used in the teaching of sustainability, but the use of a game-based learning approach has so far been less widespread. At the workshop, we will present an idea for a cooperative sustainability game that aims to solve a sustainability-related goal and change polluting behaviour at participating universities. The proposed project will be developed and implemented in university environment with a clear aim to change a well-defined polluting consumer behaviour within/related to universities. In other words, through game-based learning, participants learn how to change their polluting behaviour and experience how a more sustainable lifestyle can be achieved through joint efforts. We expect that this cooperative gaming style will lead to students being more aware of the benefits of acting cooperatively instead of acting competitively, which can play a key role in building a sustainable future.
sustainability cooperative game game-based learning innovation
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023