Válasszon nyelvet

Fenyves Noémi Dóra – Kiss Marietta (2024): Személyre szabott táplálkozási tanácsadás vizsgálata Európában

Betöltés. Kérem, várjon.

Fenyves Noémi Dóra – Kiss Marietta (2024): Személyre szabott táplálkozási tanácsadás vizsgálata Európában. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 42–42.

Szerzők

  • Fenyves Noémi Dóra. Debreceni Egyetem.
  • Kiss Marietta. Debreceni Egyetem.

Absztrakt

A személyre szabott táplálkozás egyik megjelenési formája a táplálkozási tanácsadás. Ez mára vonzó üzleti lehetőséggé vált, amit jól mutat az utóbbi néhány évtizedben nagy számban megjelenő, e szolgáltatás nyújtásán alapuló piaci ajánlat (KISS – FARKAS, 2021; RONTELTAP et al., 2013). Korábbi kutatások rávilágítottak arra, hogy a fogyasztóknak több kétsége is van a személyre szabott táplálkozás követésével kapcsolatban (ld. pl. STEWARTKNOX et al., 2009). Ezek alapján felmerül a kérdés, hogy létezik-e egyáltalán életképes üzleti modell az ilyen típusú szolgáltatások számára. Első lépésként szisztematikus internetes keresést végeztünk, hogy összegyűjtsük azokat a személyre szabott táplálkozási tanácsadási szolgáltatásokat, amelyek öt kritériumnak felelnek meg: angol nyelven kínálják a szolgáltatást; a táplálkozással kapcsolatosak; valamilyen szintű személyre szabottságot mutatnak; terméket vagy szolgáltatást kínálnak; és valamilyen fogyasztói információt használnak a termék vagy szolgáltatás személyre szabásához. A második lépés a szolgáltatók weboldalainak szakértői tartalomelemzése volt. Megállapítható, hogy az európai piacon még mindig az életmód, illetve fenotikipus információkon alapuló személyre szabott táplálkozási tanácsadás a legnépszerűbb, a nutrigenomikára épülő szolgáltatások száma még mindig elenyészőnek mondható.

személyre szabott táplálkozás személyre szabott táplálkozási tanácsadás

Abstract

Study on personalised dietary counseling in Europe

One form of personalized nutrition is dietary counseling. This has become an attractive business opportunity, as evidenced by the large number of market offerings based on providing these services in recent decades (KISS – FARKAS, 2021; RONTELTAP et al., 2013). Previous research has highlighted that consumers have several doubts about following personalized nutrition (see, for example, STEWART-KNOX et al., 2009). Based on this, the question arises whether there is a viable business model for such services at all. As a first step, we conducted a systematic internet search to gather personalized nutritional counseling services that meet five criteria: they offer the service in English; they are related to nutrition; they show some level of personalization; they offer a product or service; and they use some consumer information to personalize the product or service. The second step was an expert content analysis of the providers’ websites. It can be concluded that in the European market, personalized nutritional counseling based on lifestyle and phenotypic information is still the most popular form, and the number of services based on nutrigenomics is still negligible.

personalized nutrition personalized nutrition counseling

Köszönetnyilvánítás

„A kulturális és innovációs minisztérium ÚNKP-23-4-I-DE-367 kódszámú új nemzeti kiválóság programjának a nemzeti kutatási, fejlesztési és innovációs alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült.”

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.