Válasszon nyelvet

Halász Ágnes – Kenesei Zsófia (2024): Irodalomelemzés az egyetemi tanácsadásról (“academic advising”)

Betöltés. Kérem, várjon.

Halász Ágnes – Kenesei Zsófia (2024): Irodalomelemzés az egyetemi tanácsadásról (“academic advising”). In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 44–44.

Szerzők

  • Halázs Ágnes. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Kenesei Zsófia. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

Az „academic advising”, az egyetemi (karrier) tanácsadás mindig is fontos témakör volt a felsőoktatásban, azonban az évek alatt több próbálkozás ellenére sem született még egységes, mindenki által elfogadott definíció a fogalmat illetően. Noha a kutatók megközelítései szinte intézményenként különböznek, abban egyetértenek, hogy az „academic advisor”, a tanácsadó egy erős, központi és összetett szereppel bír, aki nemcsak az akadémiai előrejutásban és személyreszabott karrier lehetőségek megtalálásában segít, de hozzájárul a hallgatók megtartásához, az egyetemi lemorzsolódás csökkentéséhez, intellektuális and személyes fejlődéséhez and átfogó támogatást nyújt az egyetemi hallgatóknak. A hallgató-tanácsadó kapcsolaton alapuló szolgáltatás kapcsán már korábban is fejlesztettek ki egyetemi rendszereket, amelyek megkönnyítették a közös munkát, a COVID-19 járvány kitörésével a technológián alapuló „academic advising” rendszerek elterjedése tovább nőtt. A rendszerek használatakor olyan tényezők váltak kiemelten fontossá a hagyományos rendszerekhez képest, mint az oktatók, tanácsadók értő odafigyelése, perszonalizáció, hallgatói viselkedés és attitűd, valamint a szolgáltatás előnyei. Mivel új rendszerek, szolgáltatások bevezetésekor döntő fontosságú lehet a jövőbeni használat szempontjából a felhasználói élmény és eredményesség, ezért érdemes részletesen megvizsgálni azon tényezőket, amelyek meghatározók lehetnek akár egy technológia, egy szolgáltatás igénybevétele során. A szakirodalomra támaszkodva tanulmányunkban körbejárjuk az „academic advising” összetett fogalmát, bemutatjuk az „academic advising” rendszerek lehetséges fajtáit, valamint igyekszünk feltárni azokat az elméleti és gyakorlati tényezőket, amelyeket figyelembe érdemes venni egy egyetemi „academic advising” szolgáltatás kialakításakor.

academic advising felsőoktatás e-academic systems hallgatói szolgáltatások

Abstract

Literature review of academic advising in higher education

Academic advising is an important topic in higher education. However, despite numerous attempts over the years, there is still no universally accepted definition of the concept. Although approaches to research may vary between institutions, there is a consensus that academic advisors play a strong, central and multifaceted role. They not only assist students in their academic progress and help them find personalised career opportunities, but also contribute to student retention, reduce university drop-out rates, and provide intellectual and personal growth. Additionally, they offer holistic support for higher education students. Universities have developed academic systems based on student-teacher relationships to facilitate collaborative working. The COVID-19 epidemic has further increased the use of technology-based academic advising systems. When using these systems, it is important to consider factors such as understanding of advisors’ role, personalisation, student behavior and attitude, and service benefits. The factors that may determine the use of (online) academic advising programmes and therefore the service should be examined in detail, ha a university wants to implement a student service. This theoretical paper examines the ambiguous definition of academic advising, the aims and forms of the programmes, and eventually the theoretical and practical factors to consider when designing such a system. The findings can be used in developing a university academic advising system that best suits the needs of the students, the advisors and the goals of the university.

academic advising higher education e-academic systems student service

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989