Válasszon nyelvet

Hargitai Dávid Máté – Sasné Grósz Annamária (2024): Egyetemi választáSOKK

Betöltés. Kérem, várjon.

Hargitai Dávid Máté – Sasné Grósz Annamária (2024): Egyetemi választáSOKK. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 45–52. DOI:10.62561/EMOK-2024-04

DOI azonosító

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-04

Szerzők

  • Hargitai Dávid Máté. Pannon Egyetem.
  • Sasné Grósz Annamária. Pannon Egyetem.

Absztrakt

A felsőoktatási intézmények nemzeti szinten erősen versenyeznek egymással a magas színvonalú hallgatókért, így a felsőoktatásba jelentkezők egyetem választási preferenciáinak mérése fontos feladat az egyetemek számára. Kérdőíves felmérés módszerét alkalmazva jelen tanulmány nemcsak a jelentkezők egyetemválasztását befolyásoló jellemzőket és azok fontosságát mutatja be, hanem hasznos képet ad a potenciális jelentkezők által a felsőoktatási jelentkezési folyamatban figyelemmel kísért információforrásokról is. Az 533 fő bevonásával kapott válaszok többváltozós elemzésének eredményei egyrészt azt mutatták, hogy az intézményválasztási preferenciák különböznek a kiválasztott képzési szint függvényében. Másrészt az előzetes feltételezésekkel szemben a személyes interakciók formájában megvalósuló marketingtevékenységek csak kis mértékben javítják az egyetem megítélését a választás folyamatában.

beiskolázási stratégia egyetemválasztás preferencia

Abstract

University elecshock

Higher education institutions compete fiercely at national level for high quality students, so measuring the university choice preferences of applicants is an important task for universities. Using a questionnaire survey method, this study not only presents the characteristics that influence applicants’ university choices and their importance, but also provides a useful picture of the sources of information that potential applicants monitor in the university application process. The results of a multivariate analysis of the responses from 533 respondents showed that, on the one hand, preferences for institution choice differ depending on the level of education chosen. On the other hand, contrary to preliminary assumptions, marketing activities in the form of face-to-face interactions only slightly improve the perception of the university in the choice process.

enrollment strategy preferences university choice

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989