Válasszon nyelvet

Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata

Betöltés. Kérem, várjon.

Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 61–68. DOI:10.62561/EMOK-2024-05

DOI azonosító

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-05

Szerzők

  • Kincsesné Vajda Beáta. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.

Absztrakt

A szakirodalom egységes abban a tekintetben, hogy a magas minőségű egészségügyi ellátás a korszerű orvos- szakmai ismeretek és technológia mellett a páciensek ellátási folyamat során szerzett tapasztalatain is alapul, ezért fontos élményeik és értékeléseik mérése; a bemutatott kutatás célja ehhez kapcsolódik. E tanulmányban egy komplex, online módon felvett (N=326) kérdőív első részeredményei kerülnek bemutatásra. A kvantitatív eredmények alapján a konzultációk típusával való elégedettség szignifikánsan magasabb a személyes konzultációkban részesülők körében, mint a telefonos/online konzultációkban részesülők körében. Egy nyílt kérdésre adott kvalitatív válaszok 63%-a számolt be negatív tapasztalatról, melyek a személyes kapcsolat hiányára, a háziorvosok hiányos szakmai vagy interperszonális kompetenciáira, valamint ellátás-szervezési problémákra világítottak rá.

háziorvosi ellátás telemedicina betegelégedettség betegélmények

Abstract

Patient experience of primary care: examining the duality of personal- and telemedicine

The literature is consistent in that high-quality health care is based not only on modern medical professional knowledge and technology, but also on the experiences of patients during the care process, therefore it is important to measure their experiences and evaluations. The purpose of the presented research is related to this. In this study, the first and partial results of a complex online questionnaire (N=326) are presented. Based on the quantitative results, satisfaction with the type of consultations is significantly higher among those receiving personal consultations than among those receiving telephone/online consultations. 63% of the qualitative responses to an open question reported a negative experience, which highlighted the lack of personal contact, the lack of professional or interpersonal competences of general practitioners, as well as care management problems.

primary care telemedicine patient satisfaction patient experience

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.