2022. február 2-án, öt év elteltével ismét megrendezésre került az egynapos workshop, amelyen a felsőoktatási intézmények kutatói, oktatói, vitathatták meg a nonbusiness marketing aktuális kérdéseit. Az online formában, a Széchenyi István Egyetem technikai támogatásával lebonyolított workshopra nyolc intézményből (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Műszaki egyetem, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, Pannon Egyetem, Pécsi Tudományegyetem, Széchenyi István Egyetem, Szegedi Tudományegyetem, Université de Rennes1) jelentkeztek előadással a résztvevők.
A rendezvényen a nagy kutatási tapasztalattal rendelkező egyetemi tanárok és docensek mellett a fiatalabb kutatók is bemutathatták kutatási eredményeiket, terveiket. Ez a munkabizottság számára is fontos üzenettel bír: a nonbusiness tématerületet a fiatalok is fontosnak tartják és e tekintetben lehet számítani az „utánpótlásra”.
A workshopon tartott előadások több tématerületet érintettek:
- fenntarthatóság,
- oktatásmódszertan a nonbusiness oktatásban,
- nonbusiness fogalom újraértelmezése,
- női barátságok szocio-antropológiai vizsgálata,
- politikai marketing,
- COVID-19 kommunikációja,
- egészség – egészségügy: étrendkiegészítők fogyasztása és társadalmi marketing, szervezetközi kapcsolatok az egészségügyi prevencióban, egészségügyi fogyasztói magatartás, transzformatív szolgáltatáskutatás.
A workshopon elhangzott előadások összefoglalói megtekinthetők itt:
Klausmann-Dinya Anikó (MATE) – Dr. Dinya László (MATE): Társadalmi marketing feladatok a komplex fenntarthatósági kihívások kapcsán.
Dr. Kiss Gabriella, Dr. Neulinger Ágnes, Veress Tamás (BCE, Urban Sustainability Research Group): A közösségek szerepe a fenntartható fogyasztás felé való átmenetben.
Dr. Ásványi Katalin, Dr. Kasza-Kelemen Kata, Dr. Neulinger Ágnes, Dr. Zsóka Ágnes (BCE, Marketing Education for Sustainability (MES) kutatócsoport): A fenntarthatóság integrálása a marketing oktatásba.
Dr. Kéri Anita (SZTE): Nonbusiness marketing - oktatásmódszertani kérdések és megoldások.
Gedeon Eszter - Robert-Demontrond Philippe (ATER, Université de Rennes1): Női barátságok: A kapcsolat szocio-antropológiai vizsgálata a Consumer Culture Theory perspektivàjàban.
Dr. Hetesi Erzsébet (SZTE): Hatékony kommunikáció? A COVID-19 kezelése Magyarországon.
Dr. Ercsey Ida (SZE): Transzformatív szolgáltatások kutatása fogyasztói megközelítésben COVID-19 járvány idején.
Dr. Pavluska Valéria (PTE): Mi van a maszk mögött? A nonbusiness fogalom újraértelmezése és a marketing vonatkozások.
Dr. Liska Fanny (PE) –Dr. Kovács Ildikó (BGE) -Dr. Veres Zoltán (PE): Trendek, fogyasztás, társadalmi aktivitás, Étrendkiegészítők fogyasztása és társadalmi marketing?
Dr. Simon Judit – Kun Zsuzsanna – Dr. Kemény Ildikó (BCE): Az egészségügyi fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők és a COVID-19 járvány hatása – összefüggések a társadalmi marketing nézőpontjából
Dr. Szalkai Zsuzsanna - Dóra Tímea Beatrice (BME): Szervezetközi kapcsolatok az egészségügyi prevencióban - különös tekintettel a nonprofit szereplőket érintő sajátosságokra
Dr. Józsa László - Putz Dóra (SZE): A közösségi média szerepe a politikai marketingben.