Adatvizualizáció: az ábrázolás az elemzés része?
2021. január 15.
Az adatvizualizáció az adattudományok egyik legdinamikusabban fejlődő területe. Így a következő EMOK módszertani workshop témája az adatvizualizáció lesz, ahol megtudhatjuk, mi köze volt Napóleonnak az adatvizualizációhoz és hogyan használják ma a legfejlettebb iparágak. Majd rövid áttekintést kaphatunk a vizualizációs alapelvekről, legjellemzőbb trendekről. Ezen kívül a Tableau szoftver segítségével közösen készíthetünk vizualizációkat. A workshop során rövid rálátást kaphatunk az adatvizualizációs szoftverek működési elveire, dashboard készítési lehetőségeire.
Szemkamerás kutatások – tudományos szafari
2020. január 17.
Az utóbbi években egyre több hazai marketingműhely alakult, ahol szemkamerával végeznek kutatásokat. Így a következő EMOK kutatási workshop a szemkamerás kutatásokban rejlő lehetőségeket és kihívásokat járja körül több tudományos műhely meghívásával.
A workshop során olyan kérdésekre keressük választ, mint pl. Milyen marketingterületeken alkalmazhatók a szemkamerás kutatások? Hogyan érdemes a szemkamerás kutatásokat megtervezni? Milyen módszertani kihívások elé állítja a kutatókat a szemkamerával való mérés? Hogyan lehet elemezni és interpretálni a szemkamerás méréseket?
A workshop első része rövid előadásokból áll, ahol a pécsi, debreceni és budapesti egyetemek kutatói fogják bemutatni a szemkamerás vizsgálataikat. A workshop második fázisában a résztvevők egy tudományos szafarin vehetnek részt, amely „szemkamera-simogatóból” és módszertani állomásokból áll. A körutazás végére minden résztvevő alaposabb ismereteket szerezhet a szemkamera mint kutatási eszköz alkalmazásáról.
A 2019. január 18-án megrendezésre került workshop alcíme jól tükrözi azt a nyomást, amely manapság a kutatókra nehezedik: Írj vagy leírnak! Éppen ezért érdemes minden lehetőséget megragadni arra, hogy fejlesszük publikációs képességeinket, sikeres publikációs stratégiákat sajátítsunk el. A workshop ebben kívánt segítséget nyújtani az EMOK tagsága számára.
Az EMOK a következő workshop alkalmával a publikációs tevékenység fejlesztését és a publikációs stratégiák kialakítását veszi górcső alá. A hazai kutatókra is egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy a kutatási eredményeiket hazai és nemzetközi folyóiratokban publikálják. A workshop során olyan kérdésekkel foglalkozunk, mint pl.: Hogyan lehet jó tudományos publikációt írni? Milyen publikálási stratégiákat lehet kialakítani? Milyen tapasztalatai vannak azoknak a kutatóknak, akik élvonalbeli nemzetközi folyóiratokba publikálnak? Hogyan kezelik a hazai folyóiratok a rájuk nehezedő publikációs nyomást?
Az idei EMOK kutatásmódszertani workshop 2018. január 23-án a Budapesti Corvinus Egyetem főépületében került megrendezésre Mitev Ariel szakmai vezetésével 19 érdeklődő, PhD hallgatók és tapasztalt kutatók részvétele mellett. A játékos feladatokkal tarkított workshop célja a marketingkutatás gyakorlatában egyre népszerűbbé váló, de még mindig inkább csak kiegészítő szerepet betöltő módszertan, a kvalitatív kutatás alkalmazási lehetőségeinek és megközelítéseinek megismertetése volt.