Az elmúlt évtizedekben sokat változott a marketing szakirodalom és folyamatosan jelentek meg új gondolatok a marketing fókuszát illetően. Kezdetben az értékesítést helyezték középpontba, majd később a marketing szakma egyre nagyobb figyelmet fordított a fogyasztói igényének kielégítésére és az élmények közvetítésére. Ezzel szemben – még ha korábban is használtuk a fogyasztó számára közvetített érték kifejezést –, az ismert nézőpontokat figyelembe véve az Értékteremtés 4.0 egy új szintre emeli a hazai marketing szakirodalmat.
Dr. Rekettye Gábor munkásságának és egyben persze a hazai marketing szakmának is komoly elismerés, hogy a londoni Transnational Press gondozásában megjelent, az árazást, mint új határterületet bemutató könyv egyik szerzője az MTA doktora, a Pécsi Tudományegyetem emeritus professzora, a Szegedi Tudományegyetem címzetes egyetemi tanára: Prof. Dr. Rekettye Gábor.
Váratlanul, életének 72. évében elhunyt Sas István, a reklámszakma egyik legnagyobb, legismertebb alakja. Színes és gazdag életpályáját kitüntetései, díjai is mutatják: Érdemes Művész, Balázs Béla-díj, A Magyar Reklámért díj, Magyar Reklámszövetség Örökös Tagság, 11 cannes-i díj, 22 első díj a Magyar Reklámfilm Szemlén – számos egyéb elismerés mellett. 2000-nél is több reklámfilmet készített, amelyek máig ikonikusnak számítanak, egy korszakot jellemeznek. Számos könyve jelent meg, szakmai konferenciák állandó, ünnepelt előadója volt.
A két éve indított hagyományt folytatva idén is versenyt hirdetünk, amelyen pályázni lehet a 2017/18 tanévben tartott marketing-tematikájú kurzusok tárgyleírásával.
Dorsetben kerül megrendezésre a 17. Internation Association of Public and Nonprofit Marketing (IAPNM) konferencia 2018. szeptember 6 - 7. között. A bournemouth-i egyetem ad otthont a konferenciának, amely idén a “Vanilla, shock and entertainment - marketing in the era of emotions” címet viseli.
Idén immáron 47. alkalommal, 2018. május 29. - június 1. között kerül megrendezésre az éves EMAC konferencia.
A konferencia témája: „People Make Marketing”. Helyszín: University of Strathclyde, Glasgow, Egyesült Királyság.
A Self-marketing könyv speciális témájának köszönhetően egyedi és hiánypótló a marketing szakirodalomban. A szerző a személyt, mint márkát vizsgálja, komplex áttekintést adva a személymarketing kapcsolatrendszeréről, azok mai relevanciájáról.
A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának Marketing és Turizmus Intézete első alkalommal rendezte meg a Nemzetközi Turizmusmarketing Konferenciát. 2018. március 23-án nyolc magyar nyelvű és két angol nyelvű szekcióban került sor a tudományterület kurrens témáiban a prezentációkra, vitákra.
A január 16-án megtartott alakuló ülés résztvevői a Marketingtudományi Albizottság elnökének Piskóti István professzor urat választották meg. Elnök Úrnak ezúttal is gratulálunk, az elkövetkező három évhez pedig kitartást és jó egészséget kívánunk!
2018 február 22.-én, öt nappal 94. születésnapja előtt elhunyt Tomcsányi Pál az MTA rendes tagja, egyetemi tanár, az agármarketing hazai meghonosítója, a magyarországi marketingoktatás egyik úttörője, a marketingoktatók, és a tanítványok Pali bácsija.
Keveseknek adódik meg, hogy generációk őszintén tiszteljék, felnézzenek rá, elismerjék. Persze ezért tenni kell, nem is keveset, és Ő ezt sokszorosan kiérdemelte.