Reziliens Marketing
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023
Controversies in Online Brand Communities: A Multifaceted Story 10
Maha Hettiarachchige Asheen Heranga Hettiarachchi – Cabiddu Francesca – Frau Moreno – Ludovica Moi
Képalapú közösségi média bejegyzések optimalizálási lehetőségei szemkamerás vizsgálattal az üdítőital-piacon 11
Berencsi Alexa – Fehér András
Hatékony marketingkommunikáció kialakítása a felsőoktatási intézmények körében kreatív kiscsoportos megkérdezés segítségével 19
Berki Bianka – Kéri Anita
A szabad csirkék többet tojnak – a kutatói eredményesség növelése eszképizmussal 30
Bifkovics Bettina – Csordás Tamás – Kisfürjesi Nóra – Mitev Ariel
A mérkőzéslátogatás és a klubhoz való kötődés közötti kapcsolat kvalitatív elemzése: egy futball klub példája 31
Bodon György – Neulinger Ágnes – Kajos Attila
A COVID-19 hosszútávú hatása az okos hotelek fogyasztói elfogadására 41
Cserdi Zsófia – Kenesei Zsófia
Információfeldolgozás folyamatának szerepe speciális, komplex döntéshozatali folyamat meggyőző kommunikációja során 42
Cservék Judit – Hlédik Erika
A helyi televíziózás kihívásai Magyarországon 43
Deés Szilvia
Vizuális közösségi média tartalmak hatása fiatal nők hangulatára és az életmóddal való elégedettségre 51
Dér Dorottya Noémi – Huszár Sándor
Társadalmi marketing - okos versenyképesség – sokszínű autonómia 61
Dinya László – Klausmann-Dinya Anikó
A kommunikációs csatornák és a szakmai hitelesség bizalmi alapú kapcsolata: Kit tart hitelesnek a Z generáció? 62
Dobó Róbert
Fenntarthatóság a digitális oktatásban - Környezet-felelős technológiahasználat oktatása 73
Ercsey Ida
Dinamikus képességek kialakulásának vizsgálati keretrendszere 74
Farkas Tamás
Internet of Food – új lehetőség az élelmiszerfogyasztói tudatosság építésére 85
Fehér András – Berencsi Alexa – Kiss Marietta – Kontor Enikő
A jövő zöldebbé tétele: zöld attitűdök és cselekvések közötti kapcsolat feltárása Európa Kulturális Fővárosainak fiataljai körében 87
Formádi Katalin – Kővári Edit – Banász Zsuzsanna
Fenntarthatóság befolyásoló szerepe ruhavásárlási szokások kvalitatív és kvantitatív kutatása 89
Földi Kata – Balogh Bianka
A nyugat és kelet-európai gazdasági egyetemek küldetés elemzése fenntarthatósági szempontból 90
Gendur Nóra – Ásványi Katalin
A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0? 92
Gerdesics Viktória – Nagy Ákos
Digitális Nudge-ok: átfogó helyzetkép és szisztematikus irodalomelemzés 93
Gyulai Zsófia – Révész Balázs
Valóban a ruha teszi az embert? Avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése? 94
Hajdú Noémi – Molnár László – Nagy Szabolcs
A magyar K-pop rajongók médiafogyasztói szegmensei 104
Hargitai Dávid Máté – Sasné Grósz Annamária
A hazai borfogyasztás változása az utóbbi években 115
Harsányi Dávid – Hlédik Erika – Zarándné Vámosi Kornélia
Reziliens digitális marketing lehetőségek 116
Harsányi Miklós
Omnichannel vevőélmény fejlesztése AR segítségével a lakberendezési piacon 125
Hartl Katalin – Kiss Brigitta – Varga Ákos – Kemény Ildikó
Valóban társadalmilag felelős a globális polgár? 126
Hetesi Erzsébet – Vizi Noémi
Social Entrepreneurship’s Digital Transformation and Value Co-creation 137
Mursalzade Hikmat – Frau Moreno – Keszey Tamara – Molnár László – Saraswati S. Haruming
Future/Education: Jövő az oktatásban – Oktatás a jövőben 138
Horváth Dóra – Komár Zita – Cosovan Attila
Madármegfigyelés mint a marketingtudomány pszichedelikus újraértelmezése 140
Horváth Dóra – Mitev Ariel
Néhány közösségi, gazdasági és élelmiszer-pazarlási (fogyasztási) döntés vizsgálata a járvány időszakában és napjaink gazdasági krízisének árnyékában 2. 142
Huszka Péter – Huszka Fanni Dorina
Ellentrend? Kölcsönös értékteremtés empatikus marketing megközelítésben: A felsőoktatás példája 155
Iványi Tamás – Kelemen-Erdős Katalin – Szalkai Zsuzsanna
Zöldfogyasztás a tömegessé válás útján: nemzetközi és hazai tapasztalatok 156
Jakopánecz Eszter – Neulinger Ágnes – Lányi Beatrix – Csóka László
Közösségi finanszírozás mint vevői részvétel: Pénzügyi megoldás vagy marketing eszköz a társadalmi startupok számára? 158
Jancsó Dorottya – Bavlsík Richard
A networking kompetencia szerepe a vállalkozói kompetencia keretrendszerében – Szakirodalmi áttekintés 159
Kálmán Melitta
Választékcsökkentési döntések a napicikk kiskereskedelemben 169
Kelemen-Erdős Anikó – Mitev Ariel – Szakály Zoltán
Motivációk és akadályok az életstílus applikációk használatával kapcsolatban egy feltáró kutatás tapasztalatai alapján 170
Keller Veronika – Ercsey Ida
Az omnichannel vásárlói magatartás és ügyfélérték kapcsolata az okos-vásárlói magatartás tükrében 171
Kemény Ildikó – Nagy Ákos – Szűcs Krisztián
A kortárs divattrendek és az ellentmondásos fogyasztó 172
Keszeg Anna
Technológiával könnyebb, de milyen áron? – A technostressz jelenségének vizsgálata, különös tekintettel a felsőoktatás fogyasztóira 174
Kincsesné Vajda Beáta
Robot pénzügyi tanácsadók fogyasztói megítélése 185
Kolos Krisztina – Kenesei Zsófia – Cserdi Zsófia
Idolok, perszónák vagy robotok? Meggyőzési stratégiák vizsgálata a virtuális influencerek körében 186
Komár Zita – Markos-Kujbus Éva
Minőségdimenziók a BME gazdasági mesterképzésének vizsgálatában 187
Kovács Stefan – Veres István – Bíró-Szigeti Szilvia
A környezettudatosság fogyasztói percepciója a megosztáson alapuló közlekedési eszközök tükrében 188
Kökény Levente – K. Szabó Áron
Örömet okoznak-e a kiskereskedelmi mobilapplikációk? - egy automatizált tartalomelemzés tanulságai 202
Lázár Erika – Szűcs Krisztián – Nagy Ákos
A külső referenciaárak hatása a fogyasztókra inflációs környezetben 203
Lipták Lilla
Turisztikai márkázás bemutatása a Nyírerdő Zrt. Guthi vadászterületének példáján keresztül 205
Magyar Zoltán
A nemfogyasztók szerepe a fenntartható csomagolás elterjedésében 206
Maksimovic Ágnes – Törőcsik Mária
Technológiai változások kiterjedése: egy koncepcionális megközelítés összegzése 217
Mátó Ágnes Réka – Vilmányi Márton
„BorderEye” – határmegfigyelési és környezetértékelési eszközök fejlesztése a Soproni Egyetemen 228
Mészáros Katalin – Németh Nikoletta – Takáts Alexandra – Bednárik Éva
‘Find the book that speaks to you! – A qualitative pilot study for research on Book Consumption 240
Légrádi Miklós
Kiskereskedelmi koncentráció és lehetséges kutatási irányai Magyarországon a 2010-es években 249
Németh Péter
A fenntartható fogyasztás kihívásai válság idején 251
Neulinger Ágnes
Kooperatív játékkal a fenntarthatóságért 254
Neulinger Ágnes – Jakopánecz Eszter – Lányi Beatrix
A szolgáltatásminőség hatása a nemzetközi hallgatók lojalitására magyarországi felsőoktatási intézményekben 255
Omar T. O. Salem – Kiss Marietta
Fogyasztói attitűdvizsgálat mesterséges intelligencia (MI) alkotta laborhús képekkel 256
Pakurár Miklós – Kiss Marietta
A változások és válságok hatásai és kezelésük a hazai kis- és középvállalkozások esetében – Mélyinterjús kutatási eredmények ismertetése három szolgáltatási ágazat tekintetében 257
Pólya Éva – Máté Zoltán – Oravecz Titanilla
Isten veled CSR? - Környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők a turizmusban 267
Putzer Petra Eszter – Posza Alexandra
Metamarketing: fenntartható innovációk a valós és virtuális lehetőségek imperatív szimbiózisa mentén 269
Reményi Andrea
Vállalkozói kudarcból levont tanulságok 278
Repisky Máté
Vizuális észlelés az e-mail marketingben: A szöveg terjedelmének és az e-mail elrendezésének vizsgálata szemkamerás megfigyeléssel 289
Sikó Beáta – Huszár Sándor
A mesterséges intelligencia etikai kérdései és az abból adódó ellenszenv felmérése 299
Somosi Zoltán – Hajdú Noémi
A környezettudatosság és az egészségtudatosság hatása a csomagolásmentes boltok márkaközösségében 300
Szász Tünde – Táskai Ottilia – Hlédik Erika
Elektromos roller használati szokások vizsgálata Magyarországon 311
Szemere Dorottya – Iványi Tamás
A magyarországi és szlovákiai fogyasztók attitűdje és egészségügyi szolgáltatások kapcsán történő információszerzés vizsgálata 323
Szigeti Szilárd – Józsa László
Fogyasztói magatartásváltozás válságokban 336
Törőcsik Mária
Válságok és a fogyasztói tudatosság 340
Törőcsik Mária – Bálint Alexandra
A Z generáció fehérnemű reklámok iránti attitűdjei 341
Török Anna – Szebenszki Noémi – Kriveczky Villő – Malota Erzsébet – Mucsi Attila
Mitől lesz élmény egy hazai desztináció? A hazai desztinációk élményfaktorainak meghatározása Szeged és Pécs példáján 343
Török Réka Szabina
Fogyasztói preferenciák vizsgálata választás alapú conjoint elemzéssel. Vásárolna-e önvezető autót? 352
Ujházi Tamás
Önvezető járművekkel szembeni fogyasztói preferenciák vizsgálata tényleges próbautat követően 365
Ujházi Tamás – Lukovics Miklós – Majó-Petri Zoltán – Prónay Szabolcs
Milyen lenne az ideális elektromos autó? Preferenciák fontosságának mérése Choice Based Conjoint elemzéssel 373
Vereckei-Poór Bence – Ujházi Tamás
Mesterséges intelligencia alkalmazása a kínai vendéglátásban: egy feltáró kutatás tanulságai 387
Wei Yuling – Simay Attila Endre
Exploring nonstandard service frontline situations 399
Veres Zoltán – Liska Fanny
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023